Dailės pamoka MO muziejuje: meno pažinimas

Spalio 26 d. MO muziejuje dailės pamokoje dalyvavę I-IV gimnazijos klasių mokiniai kartu su edukatore Dalia Mečkauskaite diskutavo šiuolaikinio meno suvokimo klausimais, susipažino su dailės terminais ir pabandė atsakyti į dažnai mums visiems kylančius klausimus apie meną.

Žinome, kad K. Malevičiaus „Kvadratas“ yra menas, M. Duchampo pisuaras – menas, A. Warholo sriubos skardinės – menas, mėlynos Y. Kleino drobės – menas… Ir ne bet koks, o patekęs į meno istorijos vadovėlius ir keičiantis meno istoriją! Taigi kas yra meno kūrinys ir kodėl keisčiausi daiktai laikomi menu? Jei sriubos skardinę matome parduotuvėje – ji nėra menas, pisuaras jam skirtoje vietoje – taip pat ne menas, tačiau patekę į galerijas ir muziejus šie daiktai įgyja kitą prasmę. Ir tai dar ne viskas. Norėdami suprasti tuos „keistus“ objektus ar abstrakčią tapybą (juk yra tekę girdėti: „mažas vaikas taip sugebėtų“, „ir aš taip galiu“), turime ne vien pamatyti juos muziejuose, bet ir suprasti kontekstą: kas buvo sukurta prieš tai ir kas sekė po to.

Britų menotyrininkas J. Bergeris teigia, kad atvaizdo prasmė keičiasi priklausomai nuo to, ką matome šalia jo arba iškart po jo. Tad remdamiesi šia metodika drauge su MO edukatoriais analizavome meno kūrinius, esančius parodoje.

 

Kitos naujienos

Šioje svetainėje yra naudojami slapukai kurie užtikrina, kad interneto svetainėje veiktų visos galimos jos funkcijos. Slapukus galite išjungti savo naršyklės nustatymuose. Apie mūsų duomenų tvarkymo politiką galite rasti daugiau informacijos šioje nuorodoje.