Austrija-Zalcburgas

AUSTRIJA (Zalcburgas)

foto

Kvalifikacijos tobulinimo seminaras Austrijoje

2011m. spalio 1-8 dienomis dalyvavau seminare „Salzburg`o biografijos“ Austrijoje, Salzburg`e. Švietimo mainų ir paramos fondo tinklalapyje (www.smpf.lt) skelbiamoje kursų paieškos bazėje išsirinkau mano profesinius poreikius atitinkančius kursus „Salzburg`o biografijos“ (manau, kad Austrijai, kaip vokiškai kalbančiai šaliai, mokyklose skiriamas mažesnis dėmesys, nei Vokietijai, tai taip pat įtakojo mano pasirinkimą). Seminarą organizavo Austrijos švietimo, meno ir kultūros ministerijos skyrius, atsakingas už kultūrą ir kalbą (Verein für Kultur und Sprache, Referat im österreichischen Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur). Seminaro darbo kalba – vokiečių, kiti dalyviai (20) atvyko iš Danijos, Lenkijos, Serbijos, JAV, Suomijos, Prancūzijos, Rusijos).

Pagrindinis seminaro tikslas – vokiečių kalbos mokytojų kvalifikacijos kėlimas krašto pažinimo srityje. Šiuo seminaru buvo siekiama pateikti krašto pažinimą suprantamai ir įdomiai. Pagrindinis seminaro principas – “erlebte Landeskunde” – krašto pažinimas per patyrimą, išgyvenimą. Tai man, kaip seminaro dalyvei, suteikė galimybę susipažinti su Austrija, su Salzburg`u ir jo įžymybėmis tiesiogiai ir “intensyviai”. Metodika ir didaktika buvo neatsiejama šio seminaro dalis. Seminaro įspūdžius, gautas žinias, įgūdžius, gautą metodinę medžiagą galiu panaudoti ir jau naudoju savo pamokose, pasidalinu su kolegomis.

Seminaro metu buvo vykdoma tokia veikla:
Paskaita. Profesorius skaitė pranešimą apie biografijas, kokiu aspektu remiantis galima rašyti ar nagrinėti konkrečią biografiją. Buvo pateikta daug įdomių pavyzdžių iš biografinių kino filmų. Taip pat išklausėme paskaitą apie darbą archyve – kaip rinkti informaciją apie konkretų žmogų, kurio biografija tave domina, į kokius šaltinius atkreipti dėmesį, kaip juos “perskaityti ir suprasti”.

Darbas grupėse. Visi seminaro dalyviai buvo suskirstyti į grupes. Mano darbo grupė gavo užduotį nuvykti į archyvą ir pabendrauti su darbuotoja, rašiusia biografinę knygą apie pirmąją Austrijos moterį-gydytoją. Po to mes turėjome informaciją susisteminti, paruošti Power Point prezentaciją ir pristatyti ją kitoms grupėms, atsakyti į jų pateiktus klausimus. Taip pat mūsų užduotis buvo didaktizuoti šią medžiagą, t.y. padaryti patrauklią mokiniams, sugalvoti užduočių, susijusių su šia tema ir parašyti pamokos planą, žodžiu, biografiją pateikti įdomiai ir patraukliai. Kita mano darbo grupės užduotis buvo pakilti į Gaisberg kalną ir, susitikus su ekskursijos vadovu, sužinoti kuo daugiau informacijos apie šį kalną. Po to vėl laukė užduotis – informacijos sisteminimas ir pristatymas Power Point programa kitoms grupėms bei pamokos plano bei užduočių mokiniams rengimas.

Praktiniai užsiėmimai. Viena iš seminaro rengėjų pristatė mums Europass-CV, Europass-kalbų pasą ir Europass-mobilumo pasą. Buvo pabrėžta šių dokumentų svarba, pateiktos pagrindinės taisyklės, kaip teisingai užpildyti ir naudoti šiuos dokumentus. Po to sekė praktinė užduotis – reikėjo ištaisyti mums pateiktus klaidingai užpildytus Europass-CV.

Ekskursijos. Ekskursijos po Salzburg`o senamiestį metu aplankėme žymiausius šio miesto objektus, išgirdome pasakojimą apie juos. Įdomu buvo tai, kad ekskursijos vadovė atskleidė, kuo Salzburg`as susijęs su kiekvieno iš seminaro dalyvių šalimi. Pvz., Salzburg`e neseniai veikė paroda, pristatanti Baltijos šalis, tarp jų ir Lietuvą. Taip pat buvo organizuota ekskursija ant Untersberg kalno. Tai buvo iššūkis daugumai seminaro dalyvių, kadangi teko pakilti į 2km aukštį. Ekskursijos vadovas papasakojo apie kalną, o mes, visi seminaro dalyviai, turėjome didaktizuoti mums pateiktą medžiagą ir sugalvoti įdomų pateikimą bei užduotis mokiniams.

Seminaro organizatoriai pateikė seminaro dalyviams įvairios aktualios medžiagos apie Austriją, naujus vokiečių kaip užsienio kalbos mokymo metodus; gauta medžiaga puikiai pritaikoma per vokiečių kalbos pamokas.

Bendrai kvalifikacijos tobulinimo veiklą vertinu aukščiausiu balu. Dalyvavimas seminare turėjo didelį poveikį mano asmeninei ir profesinei kompetencijai: turėjau puikią galimybę bendrauti vokiškai, sužinojau daug įdomių ir naudingų dalykų apie krašto kultūrą ir jo žmones, drauge su kitais seminaro dalyviais kūriau pamokų planus; tuo pačiu tai buvopuiki galimybė įgyti daugiau pasitikėjimo savimi, tapti atviresne pasauliui. Dalyvavimas šioje veikloje prisidėjo ir prie mano kaip vokiečių kalbos mokytojos tobulėjimo, kultūrinės ir kalbinės komunikacijos gebėjimų vystymo. Tarpkultūrinė nauda taip pat akivaizdi: susipažinusi ir pabendravusi su kursų dalyviais iš kitų šalių, sužinojau apie švietimo sistemą jų šalyse, apie vokiečių kaip užsienio kalbos dėstymo metodiką, taikomą jų šalyse; jiems papasakojau apie švietimo sistemą mūsų šalyje, apie mokymo metodus, kuriuos taikau aš ir mano kolegos, dirbdami su suaugusiais. Užsimezgė naujos pažintys su kitų šalių vokiečių kalbos mokytojais, vyksta bendravimas.

Todėl visiems siūlau pasinaudoti galimybe ir aktyviau dalyvauti Socrates/Grundtvig programos finansuojamuose seminaruose.

foto

Vokiečių kalbos mokytoja metodininkė Jūratė Poškaitė-Genienė

Šioje svetainėje yra naudojami slapukai kurie užtikrina, kad interneto svetainėje veiktų visos galimos jos funkcijos. Slapukus galite išjungti savo naršyklės nustatymuose. Apie mūsų duomenų tvarkymo politiką galite rasti daugiau informacijos šioje nuorodoje.