Kovo 6 dieną Vilniaus „Židinio“ suaugusiųjų gimnazijos mokiniai dalyvavo integruotoje pamokoje – „Menų sintezė: muzika ir animacija“. Pamoka vyko Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje.
Edukacinio užsiėmimo tikslas – pažintis su M. K. Čiurlionio kūryba (įkvėpta Baltijos jūros), naratyvo pasakojimo muzika bruožai, animacijos kūrimo specifika, animacijos menų sintezės pagrindinė koncepcija.
Baltijos jūra, be abejo, yra kiekvienam lietuviui svarbus gamtos perlas. Visais laikais ji masino kūrėjų vaizduotę, kurie įvairiais būdais siekė užfiksuoti gaivališkos vandens stichijos keliamas impresijas. Vienas žymiausių Lietuvos menininkų Mikalojus Konstantinas Čiurlionis yra simbolistinei krypčiai priskiriamas tapytojas ir kompozitorius. Savo kūriniuose jis siekė muzikos bei dailės sintezės. Itin įspūdinga yra kompozitoriaus sukurta simfoninė poema „Jūra“. Ši odė skirta neaprėpiamam vandenyno grožiui pagerbti. Klausydami kūrinio, susipažinome su muzikinio pasakojimo bruožais, stebėjome ir aptarėme sąmonėje kylančias asociacijas, o pasitelkę animacijos studijos galimybes, vaizdų asociacijas ir kvarcinį smėlį, visa tai pavertėme animacinio filmuko siužetu. Vėliau savo kurtus filmukus siuntėme muziejaus edukatorei. Kiekvienas animacinio filmo autorius pristatė savo kūrinio pagrindinę idėją, pasakojo apie sunkumus, su kuriais susidūrė pamokoje, kaip juos bandė išspręsti. Visi kartu diskutavome ir džiaugėmės pasiektais rezultatais.
Pagal atnaujintas ugdymo programas animuotų kompiuterinės grafikos elementų kūrimas yra įtrauktas į informatikos mokymo turinį, todėl šis užsiėmimas buvo naudingas, kūrybiškas ir malonus. Po edukacinės veiklos sužinojome, kad kvarcinis smėlis naudojamas ne tik stiklo, porceliano, fajanso gamyboje, statybų industrijoje, bet ir kūrybinės veiklos proceso metu.