„Židinio“ SG mokytojai norėdami mokymą(si) padaryti patrauklesnį bei įdomesnį vis dažniau renkasi netradicines pamokas už mokyklos ribų. 2023 05 10 III, IV gimnazijos klasių moksleiviai lankėsi MO muziejuje, kur dalyvavo edukacijoje – užsiėmime pagal vizualinio mąstymo metodą „Kas vyksta šiame paveiksle?“. Edukacija skatino moksleivius į meno kūrinius pažvelgti be išankstinių įsitikinimų ir nusistatymų. Užsiėmimo metu vyko aktyvus jo vedėjo ir dalyvių dialogas, paremtas universalia klausimų sistema, sukurta psichologės Abigailės Housen ir edukatorius Philipo Yenawine’o. Kadangi kiekvienas dalyvis paveikslus mato skirtingai, užsiėmimo pradžioje dėmesį sutelkėmė į objektyvius meno kūrinį apibūdinančius faktus: formą, kompoziciją, spalvą, medžiagas, o vėliau aptarėmė subjektyvias moksleivių siūlomas kūrinio interpretacijas, kurias jiems buvo iš tiesų labai smagu kurti. Ypatingai įdomių interpretacijų mokiniai išsakė apie žymaus šių laikų dailininko Š. Saukos paveikslą. Edukatoriaus padedami kiekvienas užsiėmimo dalyvis sukūrė savo „tiesą“, apibūdinančią pasirinktus meno kūrinius. Apsilankę Mo muziejaus edukacijoje mokiniai ne tik giliau žvelgė ir interpretavo konkrečius meno kūrinius, bet taip pat susipažino su muziejuje vykstančiomis parodomis. Didesnį dėmesį skyrėme „Vilniaus Pokeriui“, nes 1989 m. išėjęs Ričardo Gavelio romanas iki šiol yra vadinamas vienu iš svarbiausių Vilniaus tekstų, skelbiančių visokeriopą laisvę bei multikultūriškumą. Romanas vienas iš pirmųjų postmodernistinės lietuvių literatūros kūrinių, kuris išlieka aktualus ir šiandien, minint Vilniaus 700 metų jubiliejų, nes, anot R. Gavelio, Vilnius yra neribotų galimybių miestas.

Menų sintezė: muzika ir animacija
Kovo 6 dieną Vilniaus „Židinio“ suaugusiųjų gimnazijos mokiniai dalyvavo integruotoje pamokoje – „Menų sintezė: muzika