Siekiant karjeros svarbu žinoti savo asmenines ypatybes, išsiaiškinti stipriąsias ir silpnąsias savybes. Be to, visuomet įdomu, kuo esame panašūs ir skiriamės nuo kitų, kokios mūsų savybės tinka tam tikroms profesijoms ar darbams, o kokios netinka, kaip tas savybes įsivertinti, ar galima jas keisti.
2022 kovo 21 d. įvyko klasės valandėlė tema „Žinių ir gebėjimų visuma siekiant karjeros tikslų.“ Mokiniai turėjo iš anksto pasidomėti šia tema, kad galėtų padiskutuoti. Taigi įvyko įdomi diskusija.
Pasirodė, kad karjeros sprendimams labai didelės įtakos turi nuolatinė paieška atsakymų į šiuos klausimus:
- Kokie yra mano talentai, kompetencijos ir įgūdžiai?
- Kokie yra mano motyvai, poreikiai ir gyvenimo tikslai, ko aš iš tikrųjų noriu gyvenime?
- Kokios yra mano vertybės – pagrindiniai kriterijai, kuriais remdamasis aš vertinu tai, ką darau? Ar tas darbas, kurį dirbu, ir organizacija, kurioje dirbu, atitinka mano vertybes? Ar aš jaučiuosi gana gerai dirbdamas savo pasirinktą darbą? Kiek aš galiu didžiuotis ar kiek man yra gėda dėl savo darbo ir karjeros?
- Jeigu pasiūlytų paaukštinti pareigas, ar sutikčiau?
- Jeigu mane atleistų iš darbo ar pats nuspręsčiau pasitraukti iš dabar užimamų pareigų, ką norėčiau veikti toliau?
Mokiniai išsiaškino E. Scheino pasiūlytas karjeros inkarų grupes: techninė-funkcinė kompetencija, bendroji vadybinė kompetencija, autonomija / nepriklausomybė, saugumas / stabilumas, verslininko kūrybiškumas, tarnavimas ir atsidavimas, grynas iššūkis, gyvenimo stilius. Vyko karšta diskusija apie minėtus karjeros inkarus. Padaryta išvada, kad visi, siekiantys karjeros, turėtų atpažinti jiems būdingus karjeros inkarus tam, kad jų karjeros pasirinkimai būtų kuo adekvatesni. Nesidomėjimas savo karjeros inkarais dažnai lemia klaidas, ypač tada, kai reikia spręsti dėl darbo santykių formos, darbinių užduočių pasirinkimo, paaukštinimo galimybės.
III D ir III E klasių vadovė J. Vainorienė