Įspūdžiai po mokymų / Impressions after the workshop

Viena iš projekto “Versli gimnazija” veiklų – kompetencijų apie verslumą ir karjeros ugdymą tobulinimas mokymuose Graikijoje. Šiuose mokymuose spalio 16-21 dienomis dalyvavo 3 gimnazijos andragogai . Juos organizavo projekto partneriai ECTE – European Center in Training for Employment Kretoje. ECTE yra užimtumo mokymo centras, sertifikuotas Graikijos švietimo ministerijos (EOPPEP), teikiantis mokymosi visą gyvenimą galimybę, kurio tikslas – skatinti įsidarbinimo galimybes įsigyjant naujų ar atnaujinant esamus suaugusiųjų profesinius įgūdžius. Jaunimo įdarbinimo skatinimo veikla užima didžiąją dalį ECTE paslaugų ir apima mokymą, orientavimą, novatoriškas integruotas intervencijas bei tarptautinį mobilumą.

Mokymai vyko Kretoje Retymno mieste. Mokymus vedė puikus lektorius, švietimo patarėjas mokymosi visą gyvenimą ir užimtumo klausimais Kretos regione Konstantinos Flouris Jis yra andragogas ir karjeros konsultantas, dirbantis su grupėmis tobulinančiomis tokias kompetencijas kaip sprendimų priėmimas, problemų sprendimas, kūrybiškas mąstymas, bendradarbiavimas, asmeninis efektyvumas ir atsakomybės už rezultatą didinimas. Jo mokymuose dėmesys koncentruojamas į tai, kaip padėti žmonėms kuo geriau išnaudoti savo karjerą, nesvarbu, ar jie tik pradeda dirbti, ar toje srityje dirba pakankamai ilgai. Jis taip pat dirba su mokiniais ir ilgalaikiais bedarbiais, siekiant palengvinti jų saviraiškos ir asmenybės tobulėjimo procesą bei su įmonėmis, kurios daug investuoja į konfliktų valdymą ir darbo aplinkos gerinimą.

Mokymu metu buvo pristatytas H. Gardnerio ugdymo modelis, grindžiamas daugialypio intelekto teorija, atveriantis daug galimybių mokinio vystymuisi – išbandyti, kaupti naujas žinias ir potyrius jam būdingo intelekto ribose. H. Gardnerio daugialypio intelekto teorija, akcentuoja tai, kad mokinys pasaulį pažįsta vadovaudamasis devyniais intelektais, kad kiekvieno mokinio individualumą lemia dominuojantis intelektas, todėl mokinys turi stipriąsias ir silpnąsias pažinimo sritis. Andragogas turėtų gebėti sukurti sąlygas mokiniams mokytis skirtingais būdais bei siekti ryšio tarp atskirų intelektų. Šioje teorijoje vadovaujamasi nuostata, kad mokinys turi šimtą būdų pažinti pasaulį ir išreikšti save.

Mokymų metu analizuojant pateiktus pavyzdžius bandėme pamatyti kokios yra paralelės ir skirtumai tarp individų, kurie pademonstravo skirtingus intelektualinius gabumus: Albert Einstein (loginis intelektas), T. S. Eliot (lingvistinis intelektas), Igor Stravinsky (muzikinis intelektas), Pablo Picasso (erdvinis intelektas), Martha Graham (kūno/fizinis intelektas), Mahatma Gandhi (socialinis intelektas) ir Sigmund Freud (vidinis asmens intelektas). H. Gardnerio daugialypio intelekto teorija propaguoja devynių intelekto tipų ugdymą. Kiekvieno intelekto tipo sugebėjimais pasižymintys žmonės yra tam tikrų profesijų atstovais. Norint padėti mokiniui sėkmingai pasirinkti profesiją būtina atkreipti dėmesį į jo intelekto tipą.

Kalbėta ir diskutuota apie empatijos raidą ir būdus, kurie prisidėjo prie mūsų visuomenės raidos formavimo. Peržiūrėta ir aptarta daug animacijų, kuriose iliustruotos paslėptos tiesos slypinčios tame, kas iš tikrųjų mus motyvuoja namuose, mokykloje ar profesinėje veikloje. Nagrinėta intravertų ir ekstravertų lyderystė pasaulyje. Lektorius bandė įrodyti, kad pasauliui reikia vienodos erdvės tarp intravertų ir ekstravertų, kad tik tokiu atveju gali egzistuoti novatoriškas, kūrybingas pasaulis. Vykusių diskusijų metu buvo išgrynintos mūsų gimnazijos aktualijos, mąstymo poveikis ugdytiniams bei andragogams.

Po mokymų sudaryta programa įvairiomis temomis panašiems mokymams Lietuvoje, kad juose dalyvavę andragogai, galėtų įgyta patirtimi dalintis su kolegomis. Ypač plačiai mokymai bus pristatomi Suaugusiųjų mokymosi savaitės metu.

 

 

Šioje svetainėje yra naudojami slapukai kurie užtikrina, kad interneto svetainėje veiktų visos galimos jos funkcijos. Slapukus galite išjungti savo naršyklės nustatymuose. Apie mūsų duomenų tvarkymo politiką galite rasti daugiau informacijos šioje nuorodoje.