Logo Pavadinimas

Tarptautinis jaunimo projektas

AIKOS

TARPTAUTINIO NORDPLUS ADULT PROJEKTO „BREATHE IN“ II-ASIS SUSITIKIMAS

2014 m. sausio 20 – 24 dienomis įvyko projekto „Breathe in“ („Įkvėpk“) narių II-asis susitikimas. Šį kartą susitikome Suomijoje Kouvolos mieste.

Pirmoji susitikimo diena po ilgos kelionės nebuvo lengva, tačiau džiugios emocijos susitikus draugus neapleido iki pat susitikimo pabaigos. Įsikūrę viešbutyje ir pailsėję, susitikome vakarienei su draugais iš Suomijos ir Estijos. Kartu aptarėme nuveiktas veiklas, praktinę patirtį po I-ojo susitikimo, planavome tolesnę darbų eigą.

Antrąją dieną vykome į Kouvolos švietimo centrą, teikiantį visapusišką išsilavinimą suaugusiems. Turėjome trumpą ekskursiją šiame centre, apžiūrėjome klases, buvome supažindinti su mokymo procesu. Dalyvavome pamokoje imigrantams „Emocijos kalbos mokyme“, mokėmės įvairių susipažinimo metodų. Ši pamoka mums paliko didžiulį įspūdį. Juk bendraujant su kitų kultūrų žmonėmis, galima pamatyti, koks skirtingas ir įdomus yra pasaulis. Juolab, kai mokiniai yra iš Somalio, Nigerijos, Afganistano, Rusijos, Brazilijos ir kt. šalių. Po skanių pietų nuskubėjome į filmavimo pamoką. Mūsų tikslas buvo – improvizuotų kasdieniškų situacijų (vaistinėje, vakarėlio metu, restorane) filmavimas. Po trumpo pasitarimo turėjome jas suvaidinti. Teko pasistengti, nes filmavimo metu nebuvo galima kalbėti. Sukūrėme puikių filmukų, kurie vėliau galės būti naudojami kaip metodinė priemonė mokantis užsienio kalbų. Vakare, po trumpo poilsio turėjome galimybę dalyvauti kitokio pobūdžio pamokose – rusų kalba suomiams. Pamokų metu susipažinome su netradiciniais mokymo metodais, skirtais intensyviam kalbos mokymui(si). Pamokose dalyvavome ne tik kaip stebėtojai, bet taip pat turėjome galimybę savo turimas rusų kalbos žinias panaudoti praktiškai bei padėti dėstytojams.

Trečiąją dieną mūsų laukė kelionė i jaukų miestelį Porvoo. Nepaisant šalto ir žvarbaus ryto, mūsų nuotaikos buvo puikios. Akis nuolat malonino sausio mėnesį aukštai nepatekanti saulė. Oranžinė spalva sudarydavo nesibaigiančio saulėlydžio įspūdį. Porvoo vaikštinėjome siauromis gatvelėmis, apžiūrėjome senovinį Mergelės Marijos soborą, užsukome į vietinę kavinukę išgerti karštos kavos. Po pietų vykome į Taideruukki centrą. Tai buvusi popieriaus gamykla, kurioje veikia įvairių krypčių amatininkai ir menininkai. Šiame meno centre žmonės gali ne tik įsigyti unikalių daiktų, bet ir patys kažką sukurti. Kupiną įspūdžių dieną aptarėme svečiuose pas vieną projekto narę.
Ketvirtąją dieną nuvykome į Kuovolos suaugusiųjų mokymo centrą. Tai centras, teikiantis didelę profesijų pasiūlą, kur kiekvienas gali gauti kvalifikuotą teorinį bei praktinį išsilavinimą nuo mechaniko iki medicinos seselės. Apžiūrėjome metalo ir medžio apdirbimo dirbtuves, autoservisą, IT klasę, kalbų mokymo klases.

Po pietų mūsų laukė pagrindinė šio projekto veikla – Playback teatro praktinė pamoka. Atėję į jaukią studiją, pradėjome nuo susipažinimo ir pasitikėjimo metodų su Playback teatro nariais. Po žaidimų kibome į svarbiausią darbą, pasiskirstę vaidmenis tarpusavyje, atvertėme naują puslapį savo gyvenime. Tai nebuvo lengva, buvo daug emocijų. Šis metodas veikia taip: Skambant muzikai, pasakotojas papasakoja savo istoriją. Priešais jį sėdi aktoriai ir įdėmiai klausosi istorijos. Konduktorius (vedantysis) apibendrina vienu sakiniu emociją ar situaciją, išryškindamas tam tikrą pasakotojo būseną. Aktoriai turi suvaidinti tą būseną. Po būsenos pavaizdavimo yra klausiama pasakotojo ar viskas, ką jis pamatė, atitiko jo savijautą, ir kaip jis jaučiasi po visko. Kiekvienas iš dalyvavusių išbandė save ir kaip muzikantas – vaidinimo laiko stebėtojas. Atsisveikinimo vakarienės metu dalinomės įspūdžiais ir planavome tolesnes veiklas bei kitą susitikimą Estijoje.

Penktąją dieną, pakeliui namo, aplankėme Suomijos sostinę – Helsinkį. Pasivaikščiojome po senamiestį, užsukome į Helsinkio Katedrą ir Uspenskio soborą. Atsigėrę kavos ir sušilę, traukėme į oro uostą Lietuvos link.

Rusų kalbos vyr. mokytoja Irina Podelinskaja ir
Humanitarinių ir socialinių mokslų skyriaus vedėjas
Edvinas Šimulynas

Židinio SVM

Adresas Algirdo g. 23A, LT-03219, Vilnius
Telefonai: (8 5) 233 0133
Faksas (8 5)233 0133
Elektroninis paštas rastine@zidinio.vilnius.lm.lt
Įstaigos kodas: 190009733
Kaip mus rasti: [žemėlapis]

Vilniaus „Židinio“ suaugusiųjų gimnazija 2005-2018m.